Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.



 
IndeksPortalLatest imagesRejestracjaZaloguj

 

 Poradnik grania Tau

Go down 
3 posters
AutorWiadomość
FiLooT
Sierżant Hobby Squad
FiLooT


Liczba postów : 149
Join date : 09/06/2011
Humor : ME

Poradnik grania Tau Empty
PisanieTemat: Poradnik grania Tau   Poradnik grania Tau I_icon_minitimeSro Cze 22, 2011 10:52 pm

Poniżej postaram się wam przedstawić moje doświadczenia z tą armią i skomentować co moim zdaniem daje w niej radę i jak się można do niej najlepiej dobrać. Zacznę od omawiania poszczególnych pozycji z FOC'a omawiając ich możliwe zastosowania, aby później przejść do generalnej strategii grania.

HQ

Szef tau w XV 88 egzystuje w dwóch wersjach słabszej i mocniejszej, różnią się one ilością WS, BS, W (lepszy ma o 1 więcej). Generalnie najprostszą opcją jest oszczędzanie p. na tym HQ i kupno 1 słabszego commandera (z ulepszeniem zwiększającym jego BS - ulepszenia do XV88 omówię w sekcji elity). Jedynym momentami, w których można się zastanawiać nad większym szefem jest granie z BA, które używa mocy zmuszającej cel do testu morale (wystawiamy wtedy go z obstawą zamiast tradycyjnego oddziału w elitach), lub próba wystawienia go jako kontry do CC, co jest raczej słabą opcją za te p. Co do konfiguracji to również warto trzymać go w dość niskiej cenie punktowej - poszczególne warianty uzbrojenia będą omówione przy okazji opisu elit.

Drugą opcją HQ jest Etheral, który również może się sprawdzić jedynie w bitwie z BA - z jednej strony pozwala on wytrzymać więcej słabemu morale naszej armii, ale ceną za jego utratę jest testowanie morale, co może skończyć się tragicznie. Do przemyślenia jednak pozostaje użycie tego HQ wraz z jego obstawą (FW z +1Bs i większym kosztem p.) jako przynęty do wciągnięcia nieprzyjaciela w zasadzkę, jednak ryzyko takie nie wydaje się być uzasadnione, zwłaszcza względem faktu, że obecna edycja zdaje się nie sprzyjać zbytniej taktycznej finezji.
Powrót do góry Go down
Olsson
Sierżant Jeb Squad
Olsson


Liczba postów : 144
Join date : 08/06/2011
Age : 30
Skąd : Wiesz?
Humor : Wyje-KFC-bisty

Poradnik grania Tau Empty
PisanieTemat: Re: Poradnik grania Tau   Poradnik grania Tau I_icon_minitimeCzw Cze 23, 2011 6:40 am

Fajny pomysł.
W sumie to nie głupie jak gracze innych armii opisaliby je w taki sposób^^

Może w późniejszych etapach wrzuć jakieś mniejsze zdjęcia jednostek itp.
Powrót do góry Go down
Mr. ,
Gość



Liczba postów : 44
Join date : 08/06/2011
Humor : słaby

Poradnik grania Tau Empty
PisanieTemat: Re: Poradnik grania Tau   Poradnik grania Tau I_icon_minitimePon Lip 04, 2011 11:07 am

Co jest z dalszym ciągiem Filootasie? Chce poczytać więcej na temat armii którą okazało się ostatnio spokojnie można przestrzelić nawet Gwardią Very Happy
Powrót do góry Go down
FiLooT
Sierżant Hobby Squad
FiLooT


Liczba postów : 149
Join date : 09/06/2011
Humor : ME

Poradnik grania Tau Empty
PisanieTemat: Re: Poradnik grania Tau   Poradnik grania Tau I_icon_minitimeWto Sie 30, 2011 8:38 pm

Elity

Tu do wyboru są "niewidzialne" xv 25 i znak rozpoznawczy Tau czyli Crisisy, popularnie zwane krysiami.

Co do pierwszej opcji to możną pomyśleć o następujących wariantach ustawienia 2xburst cannon (pestki) i 1xmalta, mamy dość tani oddział za 92 p. z kilkoma pestkami i meltą na pojazdy ale ma to to tylko 3 rany, a jak chcemy skorzystać z melty na krótkim zasięgu to równie dobrze możemy się z nimi pożegnać. Kolejnym problemem jest bs 3 aszej elity. Bez wsparcia pathfinderów jest słabo z trafianiem. Można tmu zaradzić dając im +1 do BS za 10 p., ale to winduje nam koszt do 122 p. i sprawia, że jednostka jest zbyt droga, jak na tę siłę ognia. Kolejny problem to rożne uzbrojenie takiego oddziału do walki z pojazdami i piechotą. brak skupienia się na jednym sprawia, że odsysają w obu. Podobnie z podwojeniem takiego oddziału do maksymalnych 6 modeli, dwa razy większa cena przy tych samych problemach z przeżywalnością. Rozsądną opcją jest więc wystawianie ich jako minimaxu czyli 6 gołych XV 25 z pestkami. wtedy powinny dać radę z zasypaniem przeciwnika sporą ilością razy, a na taki większy pestkujący oddział nie szkoda światełek zużyć. Następną opcją jest wystawienie ich jako przeszkadzaczki/przynęty. Taki oddział to 3 XV 25 i 3 drony za łączne 120 p. Dostajemy za to 3 dodatkowe pinujące pestki (z lepszą szansą trafienia - bs 3 = 50% bs 2 z przerzutem to 58) i bufor 3 ran. Takim ustawieniem za rozsądne p. można ponękać piechotę przeciwnika i spróbować odciągnąć część jego sił od ważniejszych celów w naszej armii. ostatnim pomysłem jak wykorzystać XV 25 jest wyposażenie każdego z nich w dronę z podświetlaczem. Taki oddział by trzymać koszt nisko to 2 pancerze zwykłe z 2 dronami każdy oraz team leader z podświetlaczem i też dwoma dornami. razem całość wynosi 277 p. To bardzo dużo, ale w grach na większe p. może okazać się, że pathfinderzy już w pierwszej turze są np. zlaszowani przez d. pysia, zaplackowani albo wystrzelani. Natomiast taki oddział ma dużo większą od nich przeżywalność dzięki mocy ich pola maskującego. No właśnie pole maskujące. To spaecjalna zasada tych pancerzy. Sprawa, że strzela się do nich jak podczas walki nocnej. Dzięki temu mają oni dużą szansę przeżyć ostrzał z daleka. Z bliska natomiast pole sprawia, że szarża na nich jest liczona jak w trudny teren, co sprawia, że może się po prostu nie udać. Warto popróbować zabawy z kuszeniem przeciwnika by na nich zaszarżował, ale do tego trza mieć dobre wyczucie odległości, bo mimio sv na 3+ i ataku najpierw, w CC XV 25 sprawdzają się jak reszta Tau...
Powrót do góry Go down
Sponsored content





Poradnik grania Tau Empty
PisanieTemat: Re: Poradnik grania Tau   Poradnik grania Tau I_icon_minitime

Powrót do góry Go down
 
Poradnik grania Tau
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Poradnik Space Wolves

Pozwolenia na tym forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
 :: Lajt Brigade - Nasza działalność :: Część Klimatyczna-
Skocz do: