|
|
| Poradnik Space Wolves | |
| | Autor | Wiadomość |
---|
Olsson Sierżant Jeb Squad
Liczba postów : 144 Join date : 08/06/2011 Age : 30 Skąd : Wiesz? Humor : Wyje-KFC-bisty
| Temat: Poradnik Space Wolves Czw Cze 23, 2011 7:15 am | |
| Z braku lepszego zajęcia napiszę poradnik opisujący najlepsze jednostki Wilczej Armii i jak tym mniej więcej grać.
Zaczynajmy:
LoneWolf jest to niestety Elita, więc zajmuje nam bardzo cenne miejsce scoutów. Ma za to kilka fajnych zasad jak Fearless ,Feel no Pain i Eternal Warrior! Kolejną jego zaletą i w bitwach na kill pointy zapewnia mu 70% szans na dojście to fakt, że przeciwnik po zabiciu go nie dostaje kill pointa, za to jeśli go nie zabije dostaje KP. Wyróżniamy 2 najlepsze zestawienia:
LoneWolf 1: 105pkt Terminator Armour, Thunder Hammer, Storm Shield, 2 wilki -Jest to zestawienie do uśmiercania monstrous creatures oraz herosów przeciwnika(Niektórzy nie są nie-instantowalni)
LoneWolf 2: 105pkt Terminator Armour, Chainfist, Storm Shield, 2 wilki -Używane czasem prze zemnie zestawienie z Chainfistem, może posłużyć do upolowania land ridera jeśli przeciwnik będzie na tyle głupi, żeby tak blisko podjechać. Otwiera Rhino pierdnięciem, ale również może pobić swoim fistem jakiegoś większego zwierza.
(Niestety LoneWolfy nie sprawdzają się zbytnio na bardowe standardy, scouty robią więcej masą Marinsowskich armi.)
________________________________________
Wolf Scouts jednostka zmieniająca wyniki wielu bitew, kosztują stosunkowo niewiele a mogą zapewnić nam, że nasi Grey Hunterzy dojadą bezpiecznie do przeciwnika. Wystawia się ich TYLKO w takim zestawieniu:
Wolf Scout133pkt Wolf Guard: Combi-Melta, Fist, melta bomb 5 Wolf Scouts: melta
Ewentualnie, jeśli starczy wam punktów możecie wrzucić Wulfena, który daje szansę na zabicie wkładki upolowanego rhino.
Wilcze Scouty wychodzą na wynikach: 1-lewa krawędź, 2-prawda krawędź i 3+ - DOWOLNA! Jest to zasada dzięki której Space Wolfy wygrywają wiele bitew.
Pozatym, scouty też nieźle się biją z Wulfenem jest to 12 ataków + D6+2(z rendingiem) w szarży/kontr-szarży, oczywiście dodatkowo 3ataki z fista Wolf Guarda. Nie zamieniają CCweapon i bolt pistola na Melte tylko robią z siebie jeszcze większą choinkę i mają więcej ataków.
________________________________________
Wolf Lord najpotężniejsza jednostka w całym kodexie, gdy zostaje na 1woundzie z reguły włącza mu się GOD MODE i biegnie przez cały stół wciągając kolejne oddziały. Ma wszystko w opcjach ekwipunku dosłownie wszystko! Posiada 3Woundy co czyni go dość wytrzymałym, dodatkowo wykupujemy mu Runic Armor(Sv2+) i storm shield(Inv3+), jest wtedy nie do zadymania! Oczywiście czym bylby Zły Lord bez swojego wiernego rumaka, Thunderwolf jest to wyrośnięty wilk który dodaje nam +1S, +1T i +1Atak, czyniąc go jeszcze wytrzymalszym i niebezpieczniejszym ponieważ ma 6"ruchu+D6Fleet+12"szarża na farcie w 1 turze jest w combacie.
A teraz ocena ekwipunku: Wolf claw - świetna sprawa, wybieramy czy przerzucamy trafienia czy zranienia. Powerfist/Frost Weapon - Dzięki nowemu Faq mamy takie 2 cacka po 10pkt. Fist z S10 lub Frost blade który dodaje +1S. Thunder Hammer- S10 zabija wszystko! Storm Shield- to jest MUST HAVE! Runic Armour- ---||--- Thunderwolf - +1T,+1S, +1Atk. !!! Melta bomb-5pkt? Bierz! Wolftooth Necklace - Trafianie na 3+ przydaję się, choć nie na wszystkie armie. Wolf Tail Talisman(kitka)- Odbija moce psioniczne na 5+ fajna sprawa za taką cenę. 2małe wilczki- Dają 2 dodatkowe woundy które mają staty marinsa i Sv6+
Przejdźmy do najlepszych sag które można mu wykupić: Saga Misia-daje mu zasadę Eternal Warrior.Świetna sprawa, nie lękamy się wtedy S10 bo tylko taka nas instantuje. Saga of the beast slayer-może przerzucać nieudane trafienia przeciw maszyno, kroczącym, monstrous'om, i wszystkim z T5+. Najlepsze z ThunderHammerem. Saga of warrior born-dostaje dodatkowo tyle ataków ile zabił modeli w poprzedniej turze. Najefektywniejsze z WolfClawem. Saga of majesty-przerzuty LD w 6" od lorda, bardzo przydatne jeśli wystawiamy 2lordów.
4 najlepsze zestawienia -Lord(Szpilman lord): 2+,3+,Frost Blade, Trafianie 3+,,saga misia,kitka,2 Wilki Ostatnio mój faworyt, nie instantowalny, marinsów morduje na 2+ a z grubasami też sobie poradzi.
-Lord2 2+,3+,Frost Blade,Trafianie 3+,Saga Majesty,kitka,2 wilki To samo, tylko instantowalny lecz mamy przerzuty LD w 6"!!
-Lord3 2+,3+,Wolf Claw,Trafianie 3+,Saga of warrior born,kitka,,2 wilki Combowanie ataków, przez hordy przechodzi jak przez masełko. -Lord4 2+,3+,ThunderHammer, Trafianie 3+,,saga misia,kitka,2 Wilki I na koniec lord kutator, morderca princów, motonobów i innego tałatajstwa.
________________________________________ Grey Hunters Jest to jednostka Troops. Mają na wyposażeniu Bolter,Bolt pistol i CCweapon, Dzięki czemu mają po 2 ataki bazowe. LD8 więc szału niema, lecz dzięki Wolf Guardom których opiszę później ich LD podskakuje do 9. Jednostka jest bardzo wyporna dzięki Wilczemu Sztandarowi który daje na jedną turę combatu przerzuty 1 na wszystko(Sv,Hity,Woundowanie) dodatkowo mogą wykupić Wulfena który dodaje D6+1 ataków z rendingiem, a to naprawdę się przydaje. Posiadają także meltę i wersję combi, a to do otwierania land riderów jest niezbędnym wyposażeniem.
Najlepsze zestawienie
-8Grey Hunters(melta,Sztandar,Wulfen) +Wolf Guard(c.melta,fist) +Rhino
Wychodzi to w granicach 230pkt, a w combacie przegryzie się przez wiele rzeczy... Ewentualnie jeśli brakuje nam punktów obcinamy 2hunterów i wystawiamy 6stki tylko w większej ilości.
________________________________________
Thunderwolf Cavalry Jest to unit Fast, który porusza się 6"+D6fleet+12"szarży. Niestety mają I4 i WS4, więc nie są znowu tacy twardzi. Posiadają za to z bazy Rending i po 5 ataków, dzięki czemu na hordy sprawdzają się znakomicie w większych ilościach. Dobrą opcją jest też wstawienie jednego takie chłopaka do squadu z Lordem i przeciwnik nie strzela w T4(przez wilczki) tylko w T5 jest to zawsze jakiś plus, a koszt niewielki.
Typowe zestawienia
5 Thunderwolf Cavalry,1xThunder Hammer, 1xMelta Bomb, 1xBolter, 1xStorm Shield
Zapytacie zapewne po co im 1bolter, jeden chłop traci atak w zamian za to, żeby mieć większe pole do rozlokowywania woundów a to sie przydaje przy dość miękkich chłopakach. Mają młotek z S10 więc monstrousa zamordują, storm shield do ściągania melt itp. 23 ataki z rendingiem też dają radę. Oczywiście nie jest to Unit do zabijania motonobów, ale ze squadami marinsów sobie radzi.
Nie jest to też unit który się często wystawia, głównie przez swoją inicjatywę... Ale jeśli chcesz się pobawić to polecam!
Ostatnio zmieniony przez Olsson dnia Pią Cze 24, 2011 6:37 am, w całości zmieniany 3 razy | |
| | | Go?? Gość
| Temat: Re: Poradnik Space Wolves Czw Cze 23, 2011 9:30 am | |
| Co do lone wolf'ów dodałbym opcje termos+2x power claw, 2 wilki (85pkt), lub nawet w miejsce claw'ów dać mark of the wolfen(80pkt) co można uznać jako fluff'owy side na armie hordowe. Jeszcze co do nich, są dobrym wyborem, ale sloty elit w wilkach są okropnie przeciążone, gdyż wszystkie jednostki tego slot'u są dobre i grywalne( tak poza tym, posiadamy 2 sloty elit, gdyż 1 zawsze idzie na scuad wolf guardów... niestety ) __________________________________________ Co do scoutów to są różne ustawienia, ja gram Wolf guard(fist)+5 scoutów(wolfen melta), choć patrząc na twoje gry, rozważam wstawienie tej combi melty, a melta bomby nigdy nie zrozumie, bo oni wychodzą od 2-giej tury, czyli wszystkie pojazdy do których sięgasz szarżą ruszałysię conajmniej 12 cali;p Kolejny ich plus, to fakt, że są tani względem tego co mogą zrobić( przykładem moja bitwa z Urielem(Black templars) wyszli z boku zabili 5 termosów z assalut cannon'em i predatora z 2 lascanon'ami -spłacili się przynajmniej 3 krotnie) ___________________________________________ Co do lorda, po co mu melta bomby, skoro ma 4 bazowe ataki z S6i I5, on nie ma zabijać Landków^^ Sory za dopisek, ale są różne szkoły grania wilkami, bo założę się, że jeszcze za rok grania zobacze tak z 2-3 nowe rozkminy, które są śmiertelne dla przeciwnika, bo z tego kodexu można czerpać w nieskończoność. Tak Btw. dzięki za dopisek ___________________________________________ Ważną zabawką jest też Rune priest, nasz ukochany czarodziej, można go wystawiać zarówno pieszo, jak i na motorze. Mojastandardowa rozpiska wlicza 2 takich panów. Najważniejsze tego powody to Burza- po zdanym Ld rzucamy 3D6, i przeciwnik dostaje tyle autohit'ów, trzeba go tylko zranić, ale najważniejsze w tym czarze to to, że przeciwnik w swej turze porusza się przez niebespieczny i trudny teren, dzięki czemu idzie 2D6 lub 3D6(move through cover), jeśli szarżuje w tej turze bez granatów ma inicjatywe 1( idealne na pozbycie się genokradów, a podczas ruchu i szarży, rzuca za każdy model z osobna i na 1 dostaje on wounda( w większości przypadków ginie), jest to idealne do zabijania genów, oraz 30-tek orków Autocannon- co tu wiele mówić, z palca strzela D6 strzałów z S7- tutaj bardzo się przydaje kruk za 10pkt, który daje mu +1 BS jak widzi ostatnia, lecz moim zdaniem najlepsza KRESKA! po zdanym ld, puszczamy kreskę długości 24 cali(pierwszym modelem pod kreską musi być przeciwnik którego rune priest widzi( kreska wielkości włosa), wszystko pod nią zdaje inicjatywę, musi rzucić tyle ile ma lub niej żeby przeżyć, jeśli rzuci więcej znika ze stołu, niezależnie od nieinstantowalności, czy wytrzymałości. rzut 6 jest automatycznie nie zdany, czyli przy dużym szczęściu możemy zabijać tym abbadona, ale najlepiej działa na tervigony i inne duże zabawki tyranidów, gdyż większość z nich ginie na 3+(2/3 szansy, że zginą), co bardzo poprawia sytuację wilków na stole. ____________________________________ jeśli chciałow się wam przeczytać całość, bardzo mnie to cieszy i mam nadzieję, że w jakiś sposób zdołałem wam przybliżyć tą postać, bo planuje jeszcze pare takich męczących i nudnych wywodów teoretycznych |
| | | Olsson Sierżant Jeb Squad
Liczba postów : 144 Join date : 08/06/2011 Age : 30 Skąd : Wiesz? Humor : Wyje-KFC-bisty
| Temat: Re: Poradnik Space Wolves Czw Cze 23, 2011 9:40 am | |
| Lone Wolfów wypisałem tylko 2 uniwersalne opcje... Meltabomb na wolfguardzie wystawiam bo to 5pkt i wiesz, shit happens ;p oczy węża na meltach i jesteś w dupie z tym fistem przy landce nie ruszonej. Zacząłem dopiero wymieniać jednostki, jak na razie 3unity. Wieczorem skrobnę jeszcze z 3/4 i tak aż opiszę cały codex. (omijając predatory i inne śmieci ) Jeszcze co do melta bomby na lordzie. Landa dostanie immobil i co zrobisz siłą 6? Jedna meltabomba czasem się przydaje, a to tylko 5pukcioszków.. A ja lubię zabijać landy lordem | |
| | | Go?? Gość
| Temat: Re: Poradnik Space Wolves Czw Cze 23, 2011 3:03 pm | |
| stary, ale do landów masz tylko melty, bo one ZAWSZE się ruszają, a ty wilkami masz zjeść całą resztę, a na scoutach chodzi o to, że jeśli chłop się ture przed wyjściem nie ruszał( predator, medusa, cokolwiek), to lepsze są 3xS8+D6, niż 1xS8+2D6( po prostu należe do tej szkoły, gdzie meltabomby są dla ozdoby), a landki zawsze jadą do przodu, albo się ruszają, nie wpadniesz w landa scoutami, jak przeciwnik ma mózg. Wiem, dlatego miałem czas to skrobnąłem co wiem o kreskatorze-kutatorze;*(co bd siedział i warzywił) |
| | | Olsson Sierżant Jeb Squad
Liczba postów : 144 Join date : 08/06/2011 Age : 30 Skąd : Wiesz? Humor : Wyje-KFC-bisty
| Temat: Re: Poradnik Space Wolves Pią Cze 24, 2011 5:53 am | |
| Zakończmy już tą rozmowę o zakichanej meltabombie za 5pkt. Ja tam wole to mieć na wszelki wypadek, ty nie. I co? To 5pkt... | |
| | | Mr. , Gość
Liczba postów : 44 Join date : 08/06/2011 Humor : słaby
| Temat: Re: Poradnik Space Wolves Pon Lip 04, 2011 11:03 am | |
| Może opisz ten potrójny przekładaniec z runepriestem na motorkach którym tak ostatnio się chwalisz, bo zaczyna to brzmieć wyjątkowo mhrocznie. Nadal zastanawiam się czy wystawianie 4 chłopa za 750 pkt jest rozsądnym pomysłem xD | |
| | | Olsson Sierżant Jeb Squad
Liczba postów : 144 Join date : 08/06/2011 Age : 30 Skąd : Wiesz? Humor : Wyje-KFC-bisty
| Temat: Re: Poradnik Space Wolves Pon Lip 04, 2011 11:45 am | |
| No więc mój zuy plan brzmi tak, oczywiście jeszcze nie był testowany: Lord#1 (Frost Blade, Fist, inv 4+,Sv2+, Kitka, Bike, Saga misia) Lord#2 (2xwolf claw, inv 4+, Sv2+,Kitka, Bike, Saga Warrior Born) Lord#3 (Frost Blade, Inv 4+, Sv2+, Kitka, Bike, Saga Majesty) Priest (Bike, Sv2+, Inv 4+, Chooser) ~~650-700pkt~~ I taki pomykający squad jest stosunkowo wyporny, ale jego głównym atutem jest to, że lordowie jeśli będzie to potrzebne mogą się rozdzielić i wspomóc Grey Hunterów w cięższych combatach. Dodatkowo wszystkie moce psioniczne ich się nie imają ponieważ mam raz na 4+ i 3x5+. Na większe punkty może okazać się mocną kontrą na kowali, motonoby i inne tego typu rozkurwiające Unity. Choć sam koszt punktowy odstrasza, zobaczymy jak się taki Rpg sprawdza | |
| | | Mr. , Gość
Liczba postów : 44 Join date : 08/06/2011 Humor : słaby
| Temat: Re: Poradnik Space Wolves Pon Lip 04, 2011 11:52 am | |
| już widzę cały ogień mojej Gwardii w tych ziomali. 2200 Gwardii strzelające w 4 chłopa. Nawet historia dentystyczna lordów nie wystarczy żeby zidentyfikować to co po nich zostanie. | |
| | | Go?? Gość
| Temat: Re: Poradnik Space Wolves Pon Lip 04, 2011 5:18 pm | |
| jest to całkiem spoko, do momentu pojawienia się broni z dużym zasięgiem i S8/9, bo wtedy zaczyna się ruletka, dlatego wilki są lepsze od bike'ów(mimo, że droższe) |
| | | Mr. , Gość
Liczba postów : 44 Join date : 08/06/2011 Humor : słaby
| Temat: Re: Poradnik Space Wolves Pon Lip 04, 2011 7:20 pm | |
| Ale z drugiej strony bike Ci T zwieksza i możesz wskoczyć do innego squadu. To jest praktycznie oddział 4 indepów. I o ile nie wiem ile rune priest ma W to lordowie w sumie 9. przy tak kosmicznej liczbie s 2+ i inv 3+ nawet mnie będzie trudno choćby jednego zastrzelic. | |
| | | Olsson Sierżant Jeb Squad
Liczba postów : 144 Join date : 08/06/2011 Age : 30 Skąd : Wiesz? Humor : Wyje-KFC-bisty
| Temat: Re: Poradnik Space Wolves Pon Lip 04, 2011 8:12 pm | |
| priest ma 2 woundy, i niestety inva mają wszyscy 4+ z powodu braku miejsca w ekwipunku. Po prostu lepszy jest fist z S10 niż z S8 , i lepiej mieć 2 wilcze clawy niż jeden. Fakt, że mam opcje bycia na 36" w pierwszej turze jest syty, ale trzeba też przeżyć cały ostrzał... Ale jako ściągacz ognia jest to zajebisty unit. Wiadomo, że na wilku jest lepszy, ale tu chodzi o bardzo bardzo szybki unit, który działa lepiej od motonobów i może się rozdzielać. | |
| | | Mr. , Gość
Liczba postów : 44 Join date : 08/06/2011 Humor : słaby
| Temat: Re: Poradnik Space Wolves Czw Lip 07, 2011 3:32 pm | |
| Właśnie uświadomiłem się, że wcale nie boje się Twoich lordów na bikach. Jeden trafiony strzał z Mantysi/Lemana i żegnamy lordów bo ich zinstantowałem , | |
| | | Olsson Sierżant Jeb Squad
Liczba postów : 144 Join date : 08/06/2011 Age : 30 Skąd : Wiesz? Humor : Wyje-KFC-bisty
| Temat: Re: Poradnik Space Wolves Czw Lip 07, 2011 5:06 pm | |
| Naprawdę liczysz, że kiedykolwiek zagram z tobą lordami na bajkach? Skoro zwykli zapinają jak chcą? | |
| | | Mr. , Gość
Liczba postów : 44 Join date : 08/06/2011 Humor : słaby
| Temat: Re: Poradnik Space Wolves Czw Lip 07, 2011 5:19 pm | |
| Muszę Ci przypominać szarżę mojego command squadu na Twojego Lorda? , | |
| | | Olsson Sierżant Jeb Squad
Liczba postów : 144 Join date : 08/06/2011 Age : 30 Skąd : Wiesz? Humor : Wyje-KFC-bisty
| Temat: Re: Poradnik Space Wolves Czw Lip 07, 2011 5:32 pm | |
| Ok rozmowa zakończona... Proszę czytać poradnik i pytać o ewentualnie nieścisłości. | |
| | | Ozzy Kwatermistrz
Liczba postów : 24 Join date : 08/06/2011 Age : 31 Skąd : Szczurowa/KRK Humor : czarny
| Temat: Re: Poradnik Space Wolves Czw Lip 07, 2011 7:32 pm | |
| Właśnie, może by osobno zrobić temat z poradnikiem w którym pisze autor (czy też osoby znające armie) a osobno temat do pytań?
Pozdrawiam Ozzy | |
| | | Olsson Sierżant Jeb Squad
Liczba postów : 144 Join date : 08/06/2011 Age : 30 Skąd : Wiesz? Humor : Wyje-KFC-bisty
| Temat: Re: Poradnik Space Wolves Sob Lip 23, 2011 9:47 am | |
| Mała notka dla Szpilmana - Cytat :
- -Lord(Szpilman lord):
2+,3+,Frost Blade, Trafianie 3+,,saga misia,kitka,2 Wilki Ostatnio mój faworyt, nie instantowalny, marinsów morduje na 2+ a z grubasami też sobie poradzi. Wczoraj zabił Abaddona Spidera. Zdał ok. 15 invów, zabił demon prince'a i 5 nuglaków. Zginął później od 3 plazm. Ale Drogi Szpilmanie możesz być teraz dumny ze swojego pupilka. Który zagiął waszą sprzeczkę z Mirai'em czy Ghazkull zabije Abaddona. Wilczy lord tego dokonał i zostanie niedługo wymyty w Docie, a później dostanie nowe białe wdzianko Podeślę ci moją rozpę, bo jest dość syto zestawiona i zagrałbyś nią za mnie bo jadę w pizzdu | |
| | | Gość Gość
Liczba postów : 68 Join date : 07/06/2011 Humor : Generalski
| Temat: Re: Poradnik Space Wolves Sob Lip 23, 2011 10:46 am | |
| - Ozzy napisał:
- Właśnie, może by osobno zrobić temat z poradnikiem w którym pisze autor (czy też osoby znające armie) a osobno temat do pytań?
Pozdrawiam Ozzy W poniedziałek przysiądę i się tym zajmę. | |
| | | Go?? Gość
| Temat: Re: Poradnik Space Wolves Wto Lip 26, 2011 10:41 pm | |
| jak wrócisz i nie będę na woodstocku to jak najbardziej^^ |
| | | Sponsored content
| Temat: Re: Poradnik Space Wolves | |
| |
| | | | Poradnik Space Wolves | |
|
Similar topics | |
|
| Pozwolenia na tym forum: | Nie możesz odpowiadać w tematach
| |
| |
| |
|